BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Slideku

Videotube

Monday, March 22, 2010

Lawak

Cerita 1 : Kali pertama

Seorang wanita telah menaiki sebuah teksi and kemudian semasa dalam perjalanan , wanita tersebut berkata kepada pemandu teksi tersebut : “Jangan laju sangat wahai saudara , kerana ini adalah kali pertama saya menaiki teksi” Lalu dijawab oleh pemandu teksi tersebut : “Jangan takut puan , sebab saya juga baru pertama kali bawa kereta…kira samalah kita”

Cerita 2 : Gila

Seorang doctor bertanya kepada seorang pesakit : “Kenapa mereka semua menghantar kamu ke Hospital gila ni ?” Lalu berkata si pesakit tadi : “Saya merasakan mereka tu semua gila , akan tetapi mereka tu semua pula merasakan saya ni yang gila.Maka hendaklah kita berpegang dengan pandangan Jumhur”……..

Cerita 3 : Uzur

Seorang pelajar yang tidak datang ke sekolah tanpa uzur telah menelefon guru besar sekolahnya dengan menggaraukan suaranya seolah-olah meniru suara bapanya dan dia berkata kepada guru besar tersebut : “Hello guru besar , anak saya Salim sakit sejak semalam dan tidak dapat hadir ke sekolah.Saya minta jasa baik tuan agar dapat memberinya cuti.”

Berkata guru besar : Boleh saya tahu siapa yang bercakap ni?”…..Lalu ia berkata : “Saya ialah anak dia….”

Cerita 4 : Gagal

Seorang bapa memarahi anaknya yang gagal dalam peperiksaan 2 tahun berturut-turut : “Kenapa kakmu gagal lagi seperti tahun lepas??….Lalu jawab anaknya : “Sebab guru-guru bagi soalan tahun lepas”…

Cerita 5 : Kenalan.

Seorang lelaki telah pergi ke rumah sahabatnya karibnya yang selalu diziarahinya.Sampai dihadapan pintu rumah tersebut ia pun mengetuk pintu rumah dan tiba-tiba anak tuan rumah itu pun membuka pintu.Lelaki tersebut berkata : Apa khabar?”…..Adakah bapa awak ada dirumah?… Budak itu menjawab : “Ada”….Lelaki itu bertanya lagi , : “Kenal tak siapa niiii?…. Budak lelaki tersebut terus berlari mendapatkan bapanya sejurus mendengar soalan tersebut dengan berkata kepada ayahnya : Ayah…ayah…diluar tu ada orang yang tak tahu siapa diri dia..

Cerita 6 : Surat beranak.

Seekor ayam bertanya kepada seekor kambing : “Kenapa masa hari raya korban yang lepas , kamu tidak dikorbankan? Kata kambing : “Sebab bapa saya tulis dalam surat beranak , saya ni ayam”……..

Begitulah serba sedikit ceritanya …..ha…ha…haa…..

0 comments: